Monday 2 March 2015

PETUA Rambut Gugur ~ Atasi Dengan Shaklee

RAMBUT GUGUR MASALAH SERIUS!!


Ramai yang mengadu kat saya rambut selalu gugur.. Bersepah kat lantai.. Setiap hari kena sapu rumah.. Setiap hari rambut gugur, makin lama botak laaa kepala!! OMG!!
Tolong.....Tolong....

Tak kira lelaki atau perempuan, mesti akan alami masalah rambut gugur.. Yang perempuan bolehlah cover dengan tudung.. Yang lelaki? Nampak botak kepala...Aduhh..Jatuh market..

Lelaki.....
Perempuan.....

Banyak punca keguguran rambut nihh..

Punca Rambut Gugur

1. Hormon Tak Seimbang
Perubahan hormon dan hormon tak seimbang boleh menyebabkan keguguran rambut kerana hormon yang tak seimbang akan hasilkan hormon2 lain yang tidak seimbang juga..Hormon yang tak seimbang akan membuatkan rambut anda gugur..

2. Tekanan atau Penyakit Kulit
Boleh menyumbang kepada keguguran rambut. Kulit kurap dan kulit terlalu berminyak dan terlalu kering boleh membuatkan rambut gugur dan tidak sihat.

3. Keturunan
Genetik dari kedua-dua ibu bapa lelaki dan perempuan, boleh mempengaruhi kecenderungan seseorang untuk corak kebotakan lelaki atau perempuan.

4. Keadaan Perubatan
Jika korang tengah menjalani perubatan seperti penyakit tiroid, kencing manis, kekurangan zat besi dan anemia boleh menyumbang kepada keguguran rambut.

5. Penyakit Autoimun
Boleh menyebabkan alopecia areata. Ia berlaku apabila sistem badan seseorang dengan tidak sengaja menyerang folikel rambut dimana rambut tersebut tumbuh yang akhirnya menyebabkan kehilangan rambut secara bertompok.

6. Diet
Diet rendah protein atau kurang beberapa vitamin seperti A, B, C dan E serta Zinc juga boleh menyebabkan keguguran rambut

Apa Yang Dapat Bantu Masalah Anda?


 Zinc – berfungsi untuk mengawal hormon dalam badan dan membantu penyelenggaraan kelenjar minyak yang dirembeskan pada kulit kepala.

Esp - Sumber protin, kerana rambut dibina dari protein

VitaleaKekurangan nutrien terutamanya iron, boleh menyebabkan rambut gugur. Shaklee Vita-Lea (multivitamin) adalah Iron Fomulated.

DAPATKAN SET KEGUGURAN RAMBUT SHAKLEE
Penjimatan Sehingga 15%-20% Dengan Mendaftar Sebagai Ahli


YURAN PENDAFTARAN
RM75 SEUMUR HIDUP

SITI NOR RASYIDAH HASSAN
SID 1167689
014 556 2704

No comments:

Post a Comment