Monday 7 September 2015

Set PreNatal bagi Ibu Hamil

 Healthy Prenatal Ibu Hamil



Set Prenatal bagi ibu hamil yang khas dicadangkan oleh Shaklee untuk kesihatan ibu dan perkembangan bayi dalam kandungan.

Vitalea: multivitamin yg mengandungi zat besi di mana zat besi ini amat diperlukan dalam penghasilan sel darah merah. Sel darah merah ini akan membentuk haemoglobin yg berfungsi membawa oksigen ke seluruh badan. 
Ibu hamil yg mengalami masalah hb rendah wajib mengambil zat besi bagi membantu pergerakan oksigen ke seluruh badan. Apabila kurang oksigen, akan memberi kesan kepada bayi dalam kandungan. Sebab itulah pengambilan zat besi amat diperlukan semasa hamil.

Vita-C : membantu menyokong kesihatan gusi dan gigi semasa hamil dan membantu proses pembentukan kolagen dalam badan. Vita-C juga membantu dalam proses penyerapan zat besi dengan lebih baik. Oleh sebab itu gabungan Vitalea dan Vita-C amat serasi diambil bersama.

Ostematrixsumber kalsium, vitamin D dan magnesium untuk menjaga kesihatan tulang ibu. Semasa hamil sumber kalsium sangat diperlukan untuk pertumbuhan bayi dalam kandungan. Masa ini keperluan kalsium sangat kritikal dan jika ibu tidak cukup bekalan kalsium, bekalan kalsium yang tersimpan dalam badan ibu akan digunakan sehingga boleh menyebabkan kerapuhan tulang di masa depan.

Omega Guardkandungan DHA dalam Omega Guard sangat bermanfaat untuk otak bayi. Bayangkan di awal kehamilan otak bayi menjalani pertumbuhan yang sangat pesat dan sudah tentu dengan memaksimakan bekalan DHA dalam pemakanan harian membolehkan ibu tersenyum lega kerana manfaat dapat disalurkan pada bayi anda. Semua ibu mahukan yang terbaik untuk kesihatan dan perkembangan otak bayi bukan? Siapa tidak mahukan anak pintar dan cerdas.

B-Complexmengandungi asid folik yg sgt diperlukan oleh ibu untuk elakkan anak dari kandungan mengalami kecacatan tulang belakang. Ibu hamil perlukan 400mcg asid folik sehari untuk bantu mengurangkan risiko bayi dengan kecacatan tube neural. Kecacatan saraf tulang belakang boleh menyebabkan kematian bayi. Ia juga boleh mengurangkan masalah MORNING SICKNESS!

ESP: memberi tenaga kepada si ibu dalam menjalani hari-hari biasa lebih-lebih lagi ibu yg bekerja. ESP juga membantu menguatkan rahim dan mempercepatkan proses pemulihan luka selepas bersalin nanti.


Bagi ibu-ibu yang nak cuba set prenatal ini, boleh hubungi wakil pengedar anda atau


No comments:

Post a Comment